Pages

Pemangsa yg dah jadi mangsa




nie ha.. si lidah bercabang nie.. dah banyak dah di hapuskan spesis nie.. bukan sebab kejam tapi dah banyak sangat dah.. dah macam kucing je kat sini.. kat mana2 leh jumpa.. bayangkanlah.. biawak nie selamba je leh lepak kat tepi skolah sbb dah banyak sangat..ikutkan dari bulan satu hingga bulan 9 dah dekat 14 ekor terkorban.. kalau dia masuk reban habis telur n anak ayam di telannya.. heran jugak pasal dah banyak dikorbankan tapi bilangan yg melawat reban tak pernah kurang..
dalam gambar nie adalah biawak yg paling aku aim.. dia nie paling licik n paling kuat lari.. nampak je kelibat aku dia akan lari lintang pukang.. yg terernya biawak nie leh panjat reban yg ditutup ngan zink 2 tingkat... aku paling kenal dia pasal ekor dia kontot.. terputus agaknya masa kecik2 dulu.. sekali dia masuk dalam reban masa aku ada.. aku nampak je dia aku pun meyorok balik tong.. eh muat ke aku nak nyorok belakang tong hehehe.. aku buat2 dia pastu bila dia lela aku pun hambat.. last2 tumpas juga dgn tajak yg aku jadikan senjata selama nie..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram