22 May 2010

Gambar incubator yang baru










Salam,

Jalan mesti kehadapan, itulah prisip teman, Dengan adanya berubah2 serta kemajuan dalam diri maka akan keluarlah produk baru yang labih baik dari sebelumnya. Alhamdulilah sekarang dah ramai mempercayai penggunaan baranagn plastik untuk incubator tak kiralah untuk kegunaan sendiri atau untuk komerisail. incubator pleatik yang dahulunya ramai yang gelakkan, sekarang mula mendapat tempat dihati pengguna. Yang penting jalan mesti kehadapan. Bangga juga teman bila adia teman mendapat tempat dihati pengguna sekian.

Rasenya dah lama teman tak bercerita pasal incubator. Sebenarnya dah puas teman bercerita tentang incubator ini. Ini kerana incubator adalah salah satu alat bantuan sahaj auntuk kita mengurus reban denagn lebih baik. Kalau kita memilih untuk menternak ayam dari DOC, tak perlulah kita ada incubator. Labih baik pelaburan dibuat untuk membina brooder yang lebih baik atau membina reban yang lebih memudahkan kerja seharian di reban.

Diatas adalah gambar incubator teman yang baru. Sama seperti yang lama cuma teman dah tambah tray berjaring yang sahaja. Teman juga menambah bekas air dibaahnya untuk mengabungkan semual konsep etillair dan forse air. Perlu diingatkan kembali force air yang teman guna selama ini lebih kepada kaedah pengantian udara baru keadalam incubator menggunakan pump angin. dan bukannya denagn menggunkan angin untuk memasikan semua telur menerima suhu yang sama dengan hembusan udara panas. Apa yang teman perhatikan bahawa dengan kaedah ini, penggunaan elaktrik dapat dijimatkan serta humidity akan menjadi lebih baik dan stabil.

Kemudian sedikit lagi perubahan yang teman dah lakukan berbanding incubator lama bagi memudahkan anda pengguna baru menggunakannya. Ini kerana bukan mudah untuk me "master"kan diri dengan mengunakan incubator baik yang mahal atau yang murah. Kalau nad abeli yang canggihpun sekiranya anda tak tahu menggunakkannya anda akan mendapat result yang sama. Mungkin setelah anda mencuba beberapa kali barulah anda paham tentang suhu, kelembapan, pergerakan telur dan pembenihan. Dan dari situlah anda akan menjana pengalaman sebelum betul2 menjadi pakar dalam pengguna incubator. Incubator hanyalah alat bantuan untuk mengeram dan bukanya kotak ajaib yang akan menetaskan semua telur anda. Kesabaran serta minat juga perlu.

Untuk tempahan, anda boleh merujuk kepada side bar sebelah untuk harga dan cara menempah. Maaf lambat sikit untuk upload gambar kerana nak pastikan yang idea ini benar2 datang dari teman dan bukannya datang dari oran lain(kang ada yg kata dia yang pereka asal atau yang menciptanya). So sembunyikan dulu gambar agar pembeli teman yang terawal incubator baru ini lebih berpuas hati. Sekian..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails