Pages

tugasan hampir siap..

salam, teman nak mintak maaflah kalau2 ada post teman sebelum nie menyakitkan hati pembaca atau pengikut blog teman.. Yelah kekadang kita nie cakap suka ikut sedap mulut je tanpa memikirkan perasaan org lain... maaf skali lagi.. untuk tajuk termostart rainbow teman dapat pelbagai feedback termasuk yang panas dan sejuk.. ada yg membantah dan ada yg setuju.

Tapi apa2 pun teman kena bagi kredit kat satu sahabat ini yang bersungguh2 dan perihatin ke[ada teman tentang masalah teman untuk mendapatkan peralatan membuat incubator yang lebih baik. Terima Kasih saudara.. teman berbangga sebab sifat suka menolong masih menebal dalam sahabat teman ini.. Takyahlah teman sebutkan namanya.. so selepas ini ada kemungkinan teman akan memberi option pilihan termostart dari jenis analog sehingga degital seterusnya anda memilih brand yang anda suka. Mungkin juga ada perbezaan harga mengikut pemilihan anda..

sehari dua nie teman takdapat nak menulis langsung.. Baru aritu last sahabat kita Mr Gerobok menempah incubator dari teman.. tempahan terus teman terima tetapi banyak kepada yang jenis hobby user 60 biji. Dan yang teman happynya separuh dari tempahan adalah melalui penghantaran post keluar dari kawasan lembah kelang. Pada mulanya teman risau juga kalau2 incubator ini rosak dek pengendalian yang buruk semasa penghantaran.. Namun teman belum terima lagi rungutan tentang kebimbangan teman ini. Teman balut dengan kotak dan meletakan pita pelekat kepada semua barangan yang ada didalam incibator ini. Dulu teman gunakan paku untuk tugasan memasang tetapi bila teman pakai skru dan nat sekarang , binaan nampak lagi kukuh..

Satu lagi.. mungkin teman akan mula masuk kepasar malam atau pasar tani untuk menjual incubator kepada pengguna sasaran seperti pendudk kampung yang mengunakan kaedah tradisi untuk penetasan dan mereka yang menternak unggas hiasan atau esotik. Mungkin juga cara teman ini akan meningkatkan lagi pengetahuan penduduk malaysia terutama pendudk luar bandar tentang penting dn bergunanya incubator dalam penternakan khasnya ayam..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram