Pages

Perniagaan internet..

Salam,

sebelum ini teman sangat prejudis setiap kali mendengar tentang perniagaan internet. Ini kerana pengetahuan teman pada ketika itu sangat cetek dengan konsep yang sedang berkembang pesat sekarang. Kalau dulu apa yg teman paham mengenai perniagaan internet ini banyak yang menipu secara terang2, memerlukan kad kredit yg sering diragu kesahihanya, digunakan untuk pelaburan yg kurang pasti seperti tukaran mata wang serta tempat dimana banyak penipuan berlaku.

Namun setelah teman sendiri belajar menggunakan internet sebagai "kedai" teman, baru lah teman paham cara ia berfungsi. Ini kerana 100% incubator, anak ayam serta barang lain yg teman jual adalah dari pelanggan Internet sahaja atau yg teman kenali dari internet. Paling kurang pun yang mula membeli dari perbualan kawan2 teman yang pernah beli dari teman melalui internet. Berapa kuatnya kuasa internet sekiranya kita menggunakanya secara betul.

Teman sebenarnya nak tergelak(bukan riak) juga bila teman hanya duduk direban dan berada didalam rumah sepanjang masa tetapi pelanggan yang datang adalah dari pelusok Malaysia. dan teman terkejut kerana pelanggan teman dari sabah dan serawak sudah melebihi 10 orang sekarang. ada yg membeli melalui pos dan ada yg melalui kiriman rakan taulan yg kebetulan nak pulang ketempat mereka. Teman baru nak bercita2 untuk keluar kepasar2 malam yang ada berkemungkinan ada permintaan. Namun persiapan yg kurang lancar dan tugasan direban yg sering mencengkam teman, belum sekalipun teman sempat untuk keluar.. Untuk pergi ke gerai pameran bermusimpun teman tak sempat..

Dan semalam, dengan hanya menggunakan internet.. teman menyerahkan Incubator yg ke 100 kepada saudara sufi dari terengganu dengan diskaun yang sangat istemewa.kebetulan saudara ini berada ki Kl so beliau singgah sebentar untuk membeli. Teman yakin saudara ini akan tersenyum lebar dengan hadiah tak seberapa dari teman.. Teman mengucapkan terima kasih atas kepercayaan tuan2 semua dengan usaha yang teman lakukan selama ini.. Syukur Alhamdulilah..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram