Pages

Citypullagro mencari baka ibu ayam







Salam semua,

Pihak kami sedang mencari induk ibu ayam untuk tujuan pusat penetasan kami, bagi membolahkan kami membina pusat penetasan skala sederhana. Kami memerlukan induk ibu ayam betina asli atau ori dalam jumlah 400 ekor.

Kami akan mebayar jualan ayam anda dalam lingkungan RM 15.00 sekilo untuk ibu ayam . Ibu ayam yang berumur dibawah 1 tahun menjadi keutamaan kami. dan sekiranya anda mempunyai ayam dara berusia 5-6 bulan(belum bertelur) kami juga mahu membelinya dengan harga yang sama. Anda hanya perlu mengumpul ayam "orang kampung" sehingga 30 ekor atau lebih dan hubungi saya ditalian 012-3332273 dan kemudiannya saya akan datang ke tempat tuan untuk mengambilnya. Kawasan liputan pengambilan saya adalah sekitar Selangor, Perak, Johor dan selatan Pahang.

Untuk mereka yang ingin membuat Trading hubungi saya untuk The best price yang saya tawarkan. Bagi mereka yang ada dalam 20 ekor ayam, anda boleh mencari dalam 10 ekor lagi ibu ayam sebelum saya datang untuk mengambilnya.. Ambil masa anda dan saya akan mencari ayam dalam bulan ini sehingga pertengahan bulan 2 nanti.

Ibu ayam yang saya cari adalah ibu ayam kampung asli dimana kakinya kecil, umur 5-6 bulan keatas, berat tak sampai 1.5 kilo semasa dibeli. Ibu ayam kacuk serta campuran tidak saya terima. Ciri2 ayam yang lebih mudah anda rujuk adalah menghampiri ayam hutan dimana kebolehan ia terbang masih dapat dilihat. Saya menerima walaupun ibu tersebut liar dan tak tidur direban.. Yang penting bukan kacuk. Sudah ada beberapa pemanggil call teman namun sayangnya semunnya ayam kacuk yang dicampur aduk dengan pejantan ori. Cir2 kaki besar dan gemuk masih jelas kelihatan. Sekiranya anda dapati ibu ayam anda sudah mencapai berat 1.5 kg walaupun baru berusia 4 bulan, ini bermakna ibu ayam bukan ori.

Bantulah kami untuk membekalkan anak ayam kampung asli bagi memenuhi permintaan penternak Melayu kita Sekarang..


Ini adalah gambar ayam kacuk untuk rujukan tuan. Bukan yg saya mahukan..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram