Pages

Gambar ari tu..





Salam,
Aritu teman ada citer pasal mat saleh datang kereban teman.. tujuan dorang datang nie untuk melobi incubator teman untuk dijadikan bahan asas kepada semua MRSM diMalaysia untuk dijadikan bahan subjek rekabentuk dan sains mereka. Dari sini mereka akan menggunakan teknologi yg mat saleh ini bawa dan mengotomasikanya. Kemudian pertandingan akan diadakan seterusnya kepada sekolah yang berjaya akan mendapat tander untuk membina mungkin 50 biji incubator untuk dijual kepada orang ramai. Untuk tujuan itu mereka perlu mempelajari skill perniagaan sebenar dan mungkin menjadikan CItypull sebagai hub untuk mereka bermula.. so macam belajar jadi usahawan sebenarlah dari usia muda bagi mendidik mereka menjadi usahawan kelak apabila keluar dari skolah.

Sekarang diperingkat skolah dah setuju untuk menjalankan benda ini namum belum mendapat peruntukan dan kata putus terakhir dari pihak atasan MARA. Kalau jadi mungkin semua skolah ini akan mahir dengan teknik Incubator dan mungkin menyebarkan kegunaanya kepada org kampung dikawasan mereka.

Namun paling best bagi teman adalah minat org putih ini terhadap ayam kampung kita nie. Penerangn tentang ayam kampung ini lebih lama dari Incubator ini sendiri. Dia heran dengan saiz ayam kita yg kecil dan boleh terbang melepasi rumah teman.. Ayam yg biasa dia tgk semuanya debab2 dan berat dekat 6 kilo.. di kata ini dah macam burung saiznya.. so harapan teman mungkin teman dapat membuat jaringan dengan Mamat ini untuk bertukar2 baka dengan mereka..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram