Pages

Reban Asuhan teman yang diperbuat dari kayu Palet.

salam,

ini adalah reban asuhan teman yang baru dengan kapasiti 50 ekor bagi setiap satu. Reban asuhan ini diperbuat dari kayu palet dan ditambah jaring sekelilingnya.. yang menariknya teman membuka bahagian atas dgn jaring dan keliling teman tampal dengan poster banner terpakai. Dibahagian depan teman dan pintu kecil dibahagian atasnya..

kalau kita ada masa dan kelapangan.. mungkin kita boleh mereka reban asuhan ini sebanyak mungkin mengikut jumlah ternakan yang dirancang. Anak ayam yang berusia 2-3 bulan akan ditempatkan disini sebelum dipindahkan kereban asuhan tanah. Reban ini dilengkapi dengan lampu 25 watt dan akan ditutup sepenuhnya dengan selimut atau kain pada waktu malam.. anda juga boleh menutup dengan net nyamuk atau net orked. Lampu hanya dipasang sekiranya hujan turun dengan lebatnya pada waktu malam atau hujan sepanjang hari yang menurunkan suhu persekitaran. Sekiranya anda ingin menempatkan reban ini dikawasan luar.. anda boleh memasang atap zink dibahagian atasnya.

kos pembikinanya sangat murah dan kalau anda ada bekalan palet terbuang.. anda hanya perlu membeli net secukupnya dan beberapa alatan lain seperti engsel, lampu dan sebagainya..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram