Pages

Teman dah mula bekerja

Salam,

Untuk makluman yang teman sekarang Red Tone di IOI puchong. So sekarang jadual harian teman dah berubah dimana ada masanya dalam seminggu teman tak mampu melayan panggilan anda atau teman tiada dirumah. Jualan Incubator masih berjalan seperti biasa cuma teman mungkin perlu menetapkan masa yang sesuai untuk penyerahan atau penghantaran.

Aktiviti biasa yang teman lakukan sekarang terpaksa teman ubah dimana teman perlu mengikut jadual penternak partime yang ada sekarang. pada waktu pagi selepas subuh sebelum teman ke tempat kerja semua kerja direban perlu dilakukan dahulu dan pada waktu malam adalah masa terbaik untuk memeriksa semua ternakan. Yang bestnya walaupun teman tidak selalunya dapat hari cuti pada hujung minggu tetapi waktu off day teman adalah 2 hari seminggu, banyak masa yang dapat diluangkan bersama ternakan yang tersayang. Pada waktu malam persiapan dan pembersiahan dilakukan direban dan sebarang keperluan tambahan akan dilakukan.

Yang penting sekarang adalah mengubah sistem reban teman supaya ianya mudah diselenggarakan dan ayam tidak lagi bebas seperti sekarang. Reban baru yang dalam pembikinan sekarang lebih tinggi dan berlantaikan jaring plastik seperti reban asuhan tingkat yang teman gunakan untuk anak ayam yang sedang membesar. Separuh reban juga akan dipindahkan kesebealh rumah teman yang lebih berhampiran supaya mudah teman memasang lebih banyak lampu untuk tujuan kerja pada waktu malam. sperti yang anda tahu tugasan manjaga ayam lebih mudah sekiranya anda sendiri mempunyai sistem yang sesuai dengan keperluan ternakan anda seperti jarang lokasi, setting pemberian makanan dan sebagainya.

Oleh itu, bermulalah episod teman menjadi penternak partime semula setelah hampir 2 tahun menjadi penternak sepenuh masa. Harapan teman agar teman boleh menjana modal kembali untuk meningkatkan kelauran serta bilangan ternakan direban. pengurusan yang baik dan sisteam yang berjalan lancar adalah kunci kejayaan yang teman harapkan supaya teman mampu untuk menumpukan perhatian terhapa ternakan semua.. Sekian..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram