Pages

teman dah kembali berblogger

Salam,

Ribuan ampun dan maaf kepada semua pelawat blog teman atau reban maya yang tak seberapa ini. Lama sungguh sebenarnya teman tak beronline. Ini disebabkan ada masalah dengan berukband yang teman guna sebelum ini. Kali ini teman terkejut dengan bill yang dikeluarkan oleh pihak terbabit yang agak menakutkan. Kalu dulu bill internet bersama penggunaan phone tak sampai pun RM150 sebulan, tetiba semua menjadi lebih dari RM200. Rupa2nya tempoh diskaun untuk pakej yang teman ambil dahulu dah tamat dan dah terlebih 2 bulan. terkejut bila bill sampai dan jumlah yang perlu dibayar menghampiri RM500 untuk 2 bulan. Huh terkejut betul teman.

Dan bila dicari pakej baru yang ada baru teman sedar sekarang ada pelbagai jenis pakej yang ditawarkan dan sangat murah berbanding dari jumlag harga setahun setengah dahulu. Sungguh kuat persaingan antara pengeluar broadband sekarang. Malah yang teman guna sekarang nie adalah dari jenis prepaid dimana boleh ditoup sahaja tanpa perlu pergi membayarnya ditemapat yang ditetapkan. Sungguh selesa dan lebih menjimatkan. Sekarang kos untuk penggunaan internet teman rasa tak sampai pun RM50 sebulan.. Alhamdulilah.

Oleh itu dalam sebulan ini ditambah dengan kesibukan menjalani kehidupan sebagai pembanci, teman langsung tak tgk akan blog teman nie. Taksangka pula ramai betul yang mencari. Teman mohon maaf kalau anda semua terdengar pasal incubator yang tak dapat dihantar seperti yang dijanjikan kepada 2 pelangan yang bukan dari semenanjung iaitu dari sabah seorang dan dari sarawak seorang. Anda juga ada terdengar rungutan dari saudara arif yang mengatakan incubator nya rosak. Sebenarnya, masalah yang dihadapi ini adalah disebabkan oleh ketiadaan stock thermometer dipasaran iaitu di jalan pasar. Selang 3 hari sekali teman akan datang kesana untuk membeli barangan tersebut namun gagal kerana tah kenapa semuanya tiada. Dah hampir sebulan perkara ini berlaku dan teman dijalan buntu. Untuk penghataran dari sabah aritu, ada masalah pos dimana barang penghantaran hilang diperjalanan dan tuntutan yang teman dapat hanyalah RM 30 sahja. So bila teman nak hantar baru kepada pelangan kita nie, thermometer pula takde. Itulah sebeb mengapa pengeluaran incubator dihentikan sementara. Bukan tak nak buat incubator tetapi tak boleh nak buat. Untuk thermostart takde masalah.

Untuk masalah en arif, saya rasa bukan masalah thermostart rosak atau masalah teknikal tetapi lebih kepada masalah untuk setting tu. bagi teman setting yang teman beri aritu adalah untuk jenis dasar dimana penggunaan tray tak diperlukan. tetapi saudara kita mungkin ada melakukan pengubah suaian yang dipikirkan betul. Janji teman nanti sekiranya sudah ada stock thermometer teman akan gantikan dengan yang baru dengan setting yang betul. Aritu pun teman sangat berat nak bagi incubator tersebut berikutan tiadanya tray dan thermometer. Tetapi saudara kita tetap berkeras untuk mengambilnya juga, mungkin dari sini berlakukannya salah setting bagi incubator tersebut.

Namun teman rase masalah thermometer ini akan selesai dalam sedikit masa lagi sbb teman dah jumpa sumber lain untuk membelinya dan jualan akan dibuka semua. Dengan internet baru dan dan masa yang lebih banyak selepas ini teman akan aktif semua. Harap anda semua jgnlah merasa marah atau curiga lagi. Hehehe teman tak marahkan dengan kegeraman yang berlaku sbb ibarat air laut ada pasang dan surutnya. Dah hampir 2 tahun teman duduk sahaja direban mengkaji pasal ayam. So bila ada peluang untuk teman bersosial dengan menjadi pembaci, teman pun terlalu asyik sedikit hehehe. Nanti kita bersambung di entry lain.

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram