Pages

Incubator terbaru keluaran Citypullagro

Salam,

Dalam sehari dua lagi teman akan mengeluarkan sebuah incubator terbaru keluaran kami yang sangat berlainan dari incubator yang pernah kami keluarkan sebelum ini. Kalau sebelum ini teman hanya berani mengeluarkan incubator simple yang paling mudah untuk anda gunakan namun cirinya yang terlalu simple menyebabkan ada beberapa kelemahan dan kesukaran yang terpaksa anda tempuhi.

Dibawah adalah ciri ringkas mengenai incubator teman. Makluman dan perincian detail akan diberikan dalam sehari dua lagi untuk pengetahuan anda.

1. Incubator terbaru ini menggunakan kotak plastik tahan lasak yang jernih bagi membenarkan anda melihat terus kedalam segala proses pengeraman yang dilakukan. Ianya memudahkan kerja tanpa perlu ada lampu tambahan untuk melihat penetasan anak ayam.

2. Incubator adalah dari jenis fully auto atau sepenuhnya automatik tanpa perlu anda memusing telur setiap hari. Telur akan dipusing dengan tray khas setiap sejam sekali dan pembinaanya tidak langsung melibatkan sebarang penggunaan motor. Teman hanya menggunakan tarikan graviti dan sedikit teknologi imbangan untuk mengerakkan tray.

Telur bergerak secara mendatar dan bukannya secara jongkang-jongket yang biasa kita lihat diincubator lain di luar sana. Penggunaan traynya juga mudah bagi anda mengurusnya serta membersihkanya diantara bacth telur yang dimasukkan.

Tray juga dilengkapi dengan tray khas penetas anak ayam yan tidak bergerak dibahagian bawah bagi membenarkan anda memindahkan telur yang akan menetas.

3. Sistem pengudaraan dan pemanasan yang digunakan adalah dari sistem udara berpusing diseluruh incubator yang menggunakan kipas. Udara bagi setiap bahagian incuabtor ini telah ditetapkan dengan satu suhu adalah sama bagi setiap bahagian. Incubator direka khas dengan tempat mengambil bacaan suhu dari luar untuk setiap bahagian incubator bagi memudahkan anda memeriksa suhu incubator. anda hanya peru mengambil suhu dari luar tanpa membuka penutup incubator dan keseluruhan suhu incibator dapat diambil dengan mudah.

4. Incubator ini masih menggunakan thermostart rainbow(yg teman guna sejak dari dulu) tetapi telah ditentu ukur terlebih dahulu agar perbezaaan suhu menjadi hanya 1 darjah sahaja iaitu perbezaaan suhu maks dan min hanya 1 darjah. (kalau dulu sehingga 4 darjah perbezaaan) . Perbezaan suhu ini sangat bagus untuk telur bagi memaksimumkan kadar penetasan dengan menolak keberangkalian kerosakan telur akibat perubahan suhu yang terlalu tinggi.

5. Tray dan incubator direka tidak bersambung atau tidak bersama bagi memudahkan anda membersihkan incubator. Anda hanya perlu mengeluarkan tray secara terus dari incubator secara keseluruhan dan terus membersihakan incubator dengan menggunakan air atau kain basah yang bersabun. Ini penting bagi memudahkan kerja2 penyelengaraan dan pembersihan incubator.

Anda hanya perlu mengeluarkan keseluruhan tray dengan framenya sekali untuk melakukan teknik candling tanpa perlu menganggu suhu dalam bekas incubator, Ini baik untuk incubator anda.

6. Penutup incubator yang terpisah secara terus dari incubator membenarkan anda membuka dengan lebih mudah. Ianya sangat berbeza dengan incubator teman sebelum ini dimana penutupnya terikat denagn badan incubator akibat penyambungan wayar ke mentol.

7. Penggunaan thermometer yang lebih baik dikhursuskan untuk membaca suhu dalam bekas atau satu kotak yang kosong dan tidak terpengaruh dengan kandungannya. Harga untuk termometer ini juga boleh tahan dengan jaminan setiap satunya telah ditentu ukur terlebih dahulu sebelum digunakan untuk mengukur suhu. Ini penting bagi memastikan suhu yang dibaca benar2 tepat tanpa ralat yang tidak diperlukan.

8. Pembeli juga akan dibekalkan dengan nota khas untuk incubator serta buku keluaran citypull sendiri mengenai cara2 penternakan ayam kampung asli. Setiap pembelian incubator akan dibekalkan alatan candling yang direka khas oleh teman bagi memudahkan anda meneropong telur anda.

9. Ciri lain dalam incubator ini adalah ianya sangat ringan dan mudah diubah atau dibawa kemana2. Berat keseluruhan incubator ini tidak melebihi 5 kilo tanpa air didalam bekas. Atau lebih tepat berat kering incubator ini hanya dalam 5 kilogram sahaja. Ianya sangat ringan jika dibandingkan dengan incubator kayu dan sebagainya.

10. Dan yang terakhir adalah dari segi harga, Bagi kapasiti 200 biji hanya RM 500 dan untuk kapasiti 2 kali ganda iaitu 400 biji hanya RM700 sahaja. Harga mampu milik memandangkan ianya sudah setaraf denagn incubator berjenama serta pembinaanya juga mempunyai ciri unik serta boleh dipercayai. Jaminan selama 6 bulan juga diberikan untuk incubator ini.

Detail dan gambar akan disiarkan sehari dua lagi untuk melihat dulu sambutan tentang harga dan produk terbaru ini. Pembuatan hanya mengambil mas 2-3 hari bagi sebuah bergantung kepada tempahan cuma penghantaran melalui pos mungkin tak dapat dilakukan. Mungkin cara penghantaran melalui bas ekspress akan dilakukan dengan lebih mudah. Mungkin ianya akan menjadi incubator fully auto termurah dipasaran sekarang dengan ciri yang diperbaharui. Sekian..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram