Pages

Cuak giler..

Salam,

Dalam 2 hari ini ada 2 kejadian ynag mencuakkan. Dalam bahasa lain menakutkan.. Tapi takdelah serius sangat. Yang pertama jadi pagi semalam, masa nak bagi makan, macam ada firasat yang ayam ada yang kurang, memang pasti sbb ayam nie lum lagi tuan dia abis mandi dorang dah kecoh dah tunggu nak makan. Sebabnya teman dalam kebelakangan ini ( bagi makan sekali pada waktu pagi lepas subuh dan sekali lagi pada waktu dah nak petang sangat itu pun kalau tak sangkut kat kesesakkan lalu lintas). So pi lah pusing reban. Tub tub terjumpa sekor ayam mati, terus pucat muka, cuak ingatkan kena sampar.. yelah baru je kuar pos pasal dah lama tak kena sampar last takkan kena kot. Pusing punya pusing jumpa dekat 15 ekor ayam mati. Tgk2 bulu bergelimpangan dan ayam terkoyak kat belakang badan kat tulang belakang dia. Sah nie dah kena serangan anjing. Kompom sangat dari segi pengalaman. Dapat pulak kepastian dari jiran sebelah yang dia nampak anjing hitam duk dalam reban n ayam kecoh giler kul 4 pagi.

Teman ni sejak 2 menjak nie lena betul tidor. Kalau dulu tak kerja otak tak penat sangat, ni ngan badan dan otak sama penat so memang tertekan lah sikit. Terus teman usha pagar n memang ada  lokasi yang ada kemungkinan menjadi laluan untuk anjing nie. Takpelah.. cuma geram sikit ada ayam kesayangan yang menjadi mangsa.

Yang kedua, tadi petang dalam pukul 3 teman dihubungi oleh sebuah TV (tv yg paling lama skali kat Malaysia) yang nak buat pengambaran tetang ayam kampung. Terkejut teman nak masuk tv. Terus teman tolak dgn baik sebab reban tengah huru hara, dah tak terurus sangat, sbb dah terbahagi 2 kerja teman. Teman mintak beliau menghubungi mana2 rakan sahabat penternak kita yang ada dalam bloglist teman. adalah 2-3 orang yg teman call nak tanya, ada yang mati2 tak nak masuk tv dan ada yang tak angkat call. So sorry lah cik, saya tak dapat nak tolong, belum sampai lagi teman nak masuk tv nie.. jauh lagi, buat malu je kalau masuk ngan reban yang rupa tu. hehehe.. lain tahun lah kot..

Itu jelah post teman kali ini, sekadar nak berkongsi, kalau ada sapa2 nak masuk tv n promosikan reban mereka leh sms teman n teman akan bagi ctc no cik yg call teman tu.. sekian..

jaringan penternak ayam kampung..

2 comments:

ayob said...

Salam,wah popular jag penternak kecil-kecilan mcm kite ni ye bang..siap blh msuk TV lagi.

ayob said...

Salam,wah popular jgk eh penternak kecil-kecilan mcm kite ni ye bang.sSiap dpt offer msuk Tv tu.tu msti rancangan Agrotech tu.

Instagram