Pages

Pembinaan Kolam Ikan KonKrit



Bermulalah kerja-kerja buruh..
Bila semua pihak dah berpuas hati.. aku pun start laa buat proses membersihkan tapak kolam. pakai backhore untuk tumbangkan semua pokok sawit yang tumbuh meliar kat tapak nie. maklumlah dah dekat 10 tahun takde org nak mengusahakanya. pokok yg tumbuh sendiripun dah dekat 20 kaki tinggi dia. tokey backhore compliant pokok besar sangat susah nak tumbangkan.. dia cakap patutnya dia bawak pisau khas untuk potong pokok tu.. aik? jgn cakap aku tak bagi tau pokok yg ada dah besar2. dia tak bawak sapa suruh .. akhirnya satu hidrolik pump dia bocor.. padan muka... dah clear semua kawasan, aku mulakan membuat tapak setor n tapak kolam.. yg aku belajar sebelum ni tapak kolam tanah dan berdindingkan simen adalah yang terbaik so.. buat lah macam tu. Mula-mula budget nak buat sorang-sorang, nak ikat batu untuk rumah tu pun dah seminggu tak siap lagi.. last2 lalu lah bangla 3 org mintak kerja.. dia kata tempat dia kerja dah 2 bulan terhenti.. dah 4 bulan dorang takde gaji.. aku tanya ko makan apa?..''bos.. saya aa makan itu pokok ka ulam ka kasi rebus makan.. itu kutip tepi jalan juga. saya tak kisah boss tapi itu rumah kampung bangla juga ada sikit kasihan.. sudah 6 bulan tarak kasi wang anak mau skolah, sana makan pun takda.." alahai nak menitik air mata aku..meh la kerja ngan aku sampai keja siap tapi gaji kecik pasal budget gaji korang takde dalam list aku.. "takpa boss janji anak bini kampung ada makan"

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram