Pages

pembinaan kolam simen



akum-
Bila dah siap buat tapak, aku mulalah order batu bata, skang harga bagi satu palet batu bata yang ade 600 biji batu simen harganya dalam RM140. Kat tempat lain tak tau lah pulak. Aku order dalam 8 palet batu n suruh dia anta 4 palet dulu. Tapi bila dia anta, terus masuk kelapan2 skali....hah alamatnya melimpah ruah lah batu kat pintu masuk.. gambar sebelah kanan adalah stuktur kolam yang dah siap. Aku buat dinding berkembar sebelah menyebelah untuk menjimatkan batu bata tengah.. dinding tengah leh kongsi.. masalah time nak plaster pulak aku lemah sikit. Bab ikat batu Insyallah lrh buat, kalau nak upah org diaorg mintak pakai kaki bayarannya.. 50 posen satu kaki persegi luar & dalam.. alamak aaaiii.. last-last hantam keromo jelah, nasib baik ada antara bangla aku yang tau sikit2 nak buat.. jumlah kolam yg dibuat semua dalam 12 kolam.. kalau siap Insyallah dapat memuatkan 60 ribu benih keli..(max 150 ekor per meterpadu+- yg mati)

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram