Pages

Tuhan sedang menguji..

Salam,

Kalu duhulu tuhan uji dengan kesempitan kewangan dan pelbagai dugaan dalam teman menternak.. Pelbagai ujian diberikan termasuk serangan penyakit, pemangsa, pencuri dan kerenah orang disekeliling teman.. Dan teman tak pernah putus asa berdoa dan memohon dicucri rahmat dan rezeki.

Dan bila tuhan berikan peluang dengan rezeki yang melimpah.. teman mula rase tertekan pula dengan masa hanya 24 Jam yang diberi.. hehehe manusia memang tak pernah puas hati dan selalu lupa diri termasuk teman hehehe.. Kekadang hari menyesal apabila tetiba je hati ini merungut pasal badan dah sakit2 dan kepenatan melanda. padahal jauh di sudut hati teman paham yang kesakitan ini perlu sebelum kita berjaya kelak.. dan walaupun kita berjaya kelak, kita tak dapat lagi dari kesibukkan dunia.. Tuhan uji kita dari pelbagai sudut..

Suatu ketika dahulu kita asyik berungut yang kewangan kita tak cukup untuk memajukan projek yang kita usahakan.. bila dah cukup segalany, diuji lagi dengan kerja yang bersusun2 sehinggakan kalau di listkan dalam buku catitan dah sampai 2 muka surat dah.. Kekadang nak termuntah sendiri bila membaca tugasan yang berderet2 ini..

Namun teman bersyukur walaupun ujian ini nampak macam 'keras' bagi teman, namun masih ramai lagi yang lebih kuat diuji diluar sana. Kalau nak dibandingkan apalah sangat ujian teman nie yang masih cukup makan, cukup pakai dan sihat tubuh badan. Kalau dibandingkan mereka yang telah ditarikkan nikmat duniawi serta ditambah dgn kesempitan hidup.. teman nie sangat2lah bertuahnya..

So ayuh citypull, terus hayunkan tangan dan meneruskan usaha.. mungkin suatu hari nanti anda akan tersenyum puas dengan hasil usaha tangan anda sendiri dengan Izin Yang Maha Esa..Amin..

jaringan penternak ayam kampung..

No comments:

Instagram